مزیت پنهان دریافت مدرک MBA

                                                                   سازمان مدیریت صنعتی همدان

تلاش برای اخذ مدرک MBA نوعی سرمایه­ گذاری برای آینده است. همچنین اگر به داشتن نقش رهبری و کسب فرصت­هایی برای بالا رفتن از نردبان سلسله ‌مراتب شرکت علاقه ­مند هستید، تحصیل در مقطع MBA ، مسیر نویدبخشی است. هر چه باشد مهارت­هایی که از طریق تحصیل در رشته­ ی ام.بی.ای به دست می ­آیند، تمرکز بسیار زیادی بر توانایی ­هایی دارند که برای تصمیم گیری در امور شرکت و نیز تشویق دیگران به داشتن بهترین عملکرد، ضروری هستند.

در هر حال از آنجا که مدیران اجرایی، تفکر نوین در حوزه­ ی رهبری تجاری را در درون خود نهادینه کرده ­اند و مهارت­های نرم بین­ فردی و دانش راهبردی سطح بالا را لازم و ضروری می­دانند، برنامه های تحصیلی ام.بی.ای کماکان در مرکز بحث باقی مانده­اند. به علاوه، دوره­ هایی که دانشجویان رشته­ ی ام.بی.ای می­گذرانند به گونه­ ای طراحی شده ­اند که تمامی جنبه­ های مدیریت سازمانی را پوشش دهند؛ البته گزینه­ های اختیاری آنها نیز به دانشجویان فرصتی می­دهند تا بر صنایع و موضوعاتی تمرکز کنند که بیشترین جذابیت را برایشان دارند.

اگر به جایگاه رهبری چشم­ داشت دارید، احتمالاً به اخذ مدرک MBA هم فکر می­کنید. به هر صورت جالب است که بدانید علاوه بر آن دسته از مزایای رایجی که در خصوص داشتن مدرک مدیریت بازرگانی شنیده ­اید، مزایای دیگری نیز وجود دارند که شاید به همان اندازه بر مسیرتان تأثیر بگذارند. در نهایت نیز با پی بردن به مزایای آشکار و پنهان این رشته می­توانید از روی آگاهی در خصوص اخذ مدرک MBA  تصمیم­ گیری کنید.

مزایای اصلی داشتن مدرک MBA کدامند؟

پیش از بررسی مزایای پنهان اخذ مدرکMBA ، بهتر است معروف­ترین واقعیت ­های مرتبط با این رشته را بازبینی کنیم. در مجموع باید بگوییم که این مزایا باعث می­شوند تا مدیران گزینش کننده‌ی داوطلبان ایفای نقش در مقام تصمیم­گیری، مدرک ام.بی.ای را مدرکی استاندارد تلقی کنند.

نوع شغل­ هایی که غالباً به فارغ ­التحصیلان رشته­ ی MBA  پیشنهاد می­شوند، دامنه­ای از موقعیت­های شغلی مختلف را پوشش می ­دهد که به تمامی سطوح رهبری در شرکت مربوط می­شود. طبق گزارش شرکت پی­اسکیل، این فرصت­های شغلی در اختیار مدیر پروژه، تحلیل­گر ارشد امور مالی، مدیر منابع انسانی و سایر مدیران فعال در نقش­های مدیریت اجرایی از قبیل مدیر امور مالی قرار میگیرند. در واقع هنگامی که مدیران به دنبال استخدام فردی می­روند که بتوان او را به مقام رهبری گروه منصوب کرد، ممکن است به داوطلبی گرایش پیدا کنند که مدرک مدیریت اجرایی دارد و از ترکیب خوبی از مهارتهای نرم و تخصص در تصمیم­گیری بهره ­مند است.

مدرک MBA  نه تنها درها را به روی فرصت­های شغلی بیشتری باز می­کند، بلکه توان درآمدزایی شما را نیز افزایش می­دهد. انجمن ملی دانشکده­ها و کارفرمایان برآورد می­کند که متوسط حقوق فارغ‌التحصیلان رشته­ ی ام.بی.ای در سال ۲۰۲۰، حدوداً ۷۹.۰۴۳ دلار بوده است، یعنی ۲۰.۰۰۰ دلار بالاتر از حقوق افرادی که مدرک کارشناسی مدیریت بازرگانی دارند. به هر حال مدیران، افرادی را برای موقعیت­های شغلی با حقوق بالا استخدام می­ کنند که توان پیشرفت بیشتری را دارند و پیشاپیش مهارت­ها و پایبندی خود را به تعالی در امور مدیریتی به اثبات رسانده اند.

بنابراین به پایان رساندن دوره­ ی ام.بی.ای می­تواند شما را در کسب این نوع از تمایز و برتری یاری دهد.

علاوه بر موارد بالا هنگامی که عرصه بر بازار استخدام افراد تنگ می­ شود، فارغ ­التحصیلان MBA می­توانند به آینده ­ی شغلی روشن­تری امیدوار باشند. روزنامه ­ی فایننشال تایمز گزارش می­ دهد که در طول اوج­گیری موج اول همه­ گیری کووید-۱۹، فارغ­ التحصیلان MBA در مقایسه با افرادی که مدارک کارشناسی داشته­ اند شرایط شغلی خوشایندتری را پیدا کرده ­اند. کارفرمایان بزرگ و نام­ه ای آشنایی مانند گوگل، آمازون و نت­فلیکس غالباً بر استخدام دانشجویان دانشکده­ های مدیریت بازرگانی تمرکز می­ کنند و این موضوع در شرایط اقتصادی به شدت آسیب ­دیده ­ی دوران همه گیری، تغییر چندانی نداشته است.

دریافت مدرک MBA به معنای برداشتن گامی مهم در آن نوع از مسیر شغلی است که به فرصت­های شغلی سطح بالا، توان درآمدزایی حاصل از موقعیت­ های شغلی مقتدر، و سطح بالایی از امنیت در این نقش­های شغلی مهم منتهی می­شود. چنین دلایلی گیرایی بالایی دارند و شاید برای وادار کردن شما به ثبت ­نام در دوره­ های ام.بی.ای کافی باشند. به هر حال مزایای بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارند که پیچیده­ تر و ظریف­تر هستند و می­ توانند بر مسیر شما در امور کسب و کار نیز تأثیر مثبتی بگذارند.




دریافت مدرک MBA چه مزایای پنهانی دارد؟

علاوه بر پیشرفت شغلی، امنیت شغلی و افزایش حقوق که از پرطرفدارترین مزایای دریافت مدرک MBA  هستند، مزایای پنهانی نیز وجود دارند که باید به آنها توجه کنید. در واقع با ورود به دوره­ های ام.بی.ای می­توانید دانش و تجربه ­ای را کسب کنید که هم­زمان با دنبال کردن شغلتان از راه­ های غافل­گیر کننده ­ای به شما کمک می ­کنند. البته آن دسته از دانشکده­ های رشته­ ی مدیریت بازرگانی که در نوع خود بهترین هستند، به دانشجویان کمک می­ کنند تا به عنوان کارشناسان ماهر و همه فن حریفی ظاهر شوند و این نوع از تحصیلات نیز جامع­تر از رئوس برنامه­ ی درسی است که در کلاس­های هسته­ ای ارائه می ­شوند.

در پایین به آن دسته از ­جنبه ­های مثبت و کمتر شناخته­ شده­ ی دریافت مدرک MBA اشاره می ­شود که به اندازه ­ی سایر مزایا مهم هستند.

۱شبکه­ ی حرفه­ ای خود را رشد می­ دهید.

در برنامه ­ی تحصیلی MBA می ­توانید با دانشجویان همفکر خود همکاری کنید و برای دیدار با سایر کارشناسان نیز از انبوهی از فرصت ­های برقراری ارتباط بهره­ مند شوید. همچنین می­توانید با تعدادی از افرادی که قادر به افزایش درک و فهم شما از دنیای کسب و کار هستند، ارتباطات معناداری را شکل دهید.

  • دانشجویان:  بعد از انتخاب تخصص MBA، همتایانی شما را احاطه خواهند کرد که بلندپروازی­ها و تجربه ­ای شبیه به خودتان دارند. در واقع همکاری ­های پروژه ­ای و گفت و گو با همکاران، فرصتهای بزرگی برای برقراری ارتباط و به اشتراک ­گذاری دانش و کمک به یکدیگر فراهم می ­کنند. سایر دانشجویان ام.بی.ای نیز می­دانند که دنبال کردن مدرک کارشناسی ارشد به چه معنا است و می­توانند بهترین حامیان شما باشند.

مدرسان:

مدرسان رشته­ ی MBA از متخصصان شناخته­ شده­ ی این حوزه هستند که علاوه بر درجه علمی بالا سابقه کار اجرایی هم دارند. آنها توانایی بالقوه ­ی دانشجویان در زمینه­ ی رهبری در امور بازرگانی را به چالش می­ کشند. گاهی اوقات نیز برای انجام چنین کاری باید دانشجویان را از منطقه ­ی امن خود بیرون کشیده و آنها در شرایطی قرار دهند که قابلیت سازگاریشان را محک می­زنند. مدرسان شما نقش مربی را نیز برایتان ایفا می­کنند و دوست دارند شاهد موفقیتتان باشند. علاوه بر این، رابطه ­ای که با آنها برقرار می­کنید حتی برای خارج از کلاس درس هم می­تواند ارزشمند باشد.

  • کارشناسان:

در طول برنامه ­ی آموزشی و پس از آن نیز فرصت­های متعددی برای برقراری ارتباط با کارشناسان حوزه­ی خود خواهید داشت. از این فرصت­ها استفاده کنید و در مطرح کردن پرسش­ها و مشورت گرفتن از آنها درنگ نکنید، چرا که چنین فرصت­هایی می­توانند سرآغاز رابطه­ ی کاری بلندمدتی باشند.

  • جمع فارغ‌التحصیلان:

پس از دریافت مدرک MBA، برای همیشه با شبکه­ای از فارغ ­التحصیلانی در ارتباط خواهید بود که تجربه­های مشترکی با آنها دارید. همچنین این گروه از دانشجویان سابق، پس از فارغ­ التحصیلی و پیشرفت کاری به شما کمک خواهند کرد تا فرصت­های جدیدی را پیدا کنید.

۲مهارت­های قابل واگذاری را پرورش می­دهید

تارنمای کاریابی ایندید[Indeed]، مهارت­های قابل واگذاری را مهارت­هایی تعریف می­کند که برای کارکنان صنایع و مشاغل گوناگون، مفید هستند. این مهارت­ها شامل ترکیبی از مهارت­های نرم و مهارت­های سختی هستند که با کمک برنامه­ی تحصیلی ام.بی.ای می­توانید آنها را اصلاح کنید.

در واقع از طریق گفت و گو و همکاری با همتایان خود می­توانید مهارت­های نرم زیر را پرورش دهید:

  • همکاری
  • برقراری ارتباط
  • سازگاری
  • خلاقیت
  • سازمان‌دهی
  • هوش هیجانی

همچنین به عنوان دانشجویان رشته­ ی MBA  می­توانید وظایف عملی و مرتبطی را به پایان برسانید که شما را در فراگیری بی‌عیب و نقص مهارت­های سخت یاری می­دهند. این قبیل مهارت­های سخت که کارفرمایان هم خواهان آنها  هستند، موارد زیر را شامل می ­شوند:

  • استدلال تحلیلی
  • فروش
  • امنیت شبکه
  • زبان­ های برنامه ­ریزی
  • مدیریت پروژه
  • بازاریابی اس.ای.ام/سئو

اگر با هدف تغییر شغل به دنبال مدرک MBA هستید، داشتن این قبیل مهارت­های قابل واگذاری برای مطرح کردن تجربه ­ای که دارید، مهم و ضروری است. همچنین در رزومه ­ها و در طول مصاحبه های شغلی می­توانید بر این قابلیت­ها تأکید کنید.

البته تخصصی که در رشته­ ی  MBA انتخاب می­کنید، بر اولویت­ بندی مهارت­های لازم نیز تأثیر می­گذارد. به عنوان مثال در حوزه­ ی امور مالی، به تخصصی جدی در زمینه­ ی حسابداری نیاز است و این در حالی است که در حوزه­ ی بازاریابی بر مهارت­هایی در زمینه­ ی بهینه ­سازی موتور جستجوگر تأکید می­شود. بنابراین با گذراندن برنامه ­ی تحصیلی ام.بی.ای مطمئن خواهید شد که مهمترین مهارت­های فنی و بین­ فردی (از قبیل مهارت­های رهبری) را به دست آورده ­اید، یعنی مهارت­هایی که در هر جایگاهی به آنها نیاز دارید و مهارت­هایی که خاص حرفه­ ی شما هستند.

۳برای حرفه­ ی خود اعتبار کسب می­کنید

با گرفتن مدرک  به کارفرمایان نشان می­دهید که فهم عمیق­تری از دنیای کسب و کار دارید. این مدرک همچنین نشان­دهنده­ی درک شما از چالش­های پیش روی رهبران سازمانی جدید است و نیز نشان می­دهد که با اتخاذ بهترین تصمیم­ها برای شرکت، می­توانید خطرهای موجود را کاهش دهید.

کسب اعتبار برای حرفه ­ای که دارید، اعتماد به نفس را نیز به همراه می­ آورد. در واقع شما می­دانید مهارت­هایی دارید که کارفرمایان به دنبال آنها هستند و بر همین اساس می­توانید برای خود بازاریابی کنید. هر چه باشد غوطه ­ور شدن در برنامه­ ی تحصیلی ام.بی.ای، زمانی برای تأمل و رشد شخصی را در اختیارتان قرار می­دهد و همزمان با اخذ مدرک تحصیلات تکمیلی، از فرصت منحصر به فردی برای یادگیری و اندیشیدن به تخصص تجاری خود بهره ­مند می­شوید.

به هر حال مطالبی که در سفر در دنیای  MBA می­ آموزید اهمیت بسیار زیادی برای کارفرمایان دارند، زیرا از تعهد و اشتیاقی حکایت می­کنند که به حرفه­ی خود دارید. همچنین با کسب دانش جدید و خودآگاهی می­توانید هم در انجام کارهای درسی و هم در نقش حرفه ­ای خود، اعتماد به نفس لازم برای پذیرش چالش­های جدید را به دست آورید. چنین فرصت­هایی تجربه و تخصص بیشتری را در یک چرخه­ ی خود-تقویت­ کننده در اختیارتان قرار خواهند داد.

چه هنگام باید به اخذ مدرک MBA فکر کنید؟

اگر پیشینه­ ای در کسب و کار دارید و خواهان ارتقا و پیشرفت هستید، یا به تازگی با تحصیل در زمینه ­ی مدیریت بازرگانی آشنا شده ­اید و امیدوار هستید که سرانجام پیشرفت کرده و در مقام یک مدیر ایفای نقش کنید، شاید رشته­ ی ام.بی.ای گزینه­ ی مناسبی برایتان باشد. با وجود مزایای بسیار زیادی که MBA دارد، احتمالاً به این فکر خواهید افتاد که بهترین زمان ممکن برای ورود به تحصیلات تکمیلی چه هنگام است. واقعیت این است که شما در هر سنی و در زمانی پس از دریافت مدرک کارشناسی، به صورت تمام‌وقت می­توانید در برنامه­ ی تحصیلی MBA شرکت کنید.

از آنجا که اکثر مدارس معتبر کسب و کار از جمله سازمان مدیریت صنعتی همدان برای اخذ مدرک MBA همزمان با مشغله­ های کاری، برنامه انعطاف­ پذیری دارند، چنین شرایطی فرصت­های بیشتری را فراهم می­ کنند. بنابراین فارغ از اینکه چه مدت در دنیای شغل و کار فعالیت داشته ­اید، با تصمیم­ گیری در این خصوص که در چه موقع از سال یادگیری را شروع کنید، چند واحد درسی را در طول نیمسال تحصیلی بردارید و آن درس­ها را در کجای برنامه­ ی فردی خود بگنجانید، می­توانید این کلاس­ها را با شغل تمام­ وقت خود هماهنگ کنید.

اگر در شرکتی که کار می­ کنید به دنبال ارتقاء رتبه هستید و قصد دارید خواندن درس­هایی را شروع کنید که مهارت­ هایتان را به سطح بالاتری ارتقا می ­دهند، پس زمان مناسب برای ورود به برنامه ی درسی MBA فرارسیده است. به علاوه از آنجا که موضوعات تحصیلی ام.بی.ای کاملاً بر پیشرفت شغلی و تجربه­ ی عملی متمرکز هستند، شاید به این نتیجه برسید که به جای صرف وقت بر روی آزمون ­های استانداردسازی شده، باید یک رزومه و توصیه­ نامه­ های شغلی را با فرم درخواست خود ارسال کنید. در هر صورت هنگام انتخاب برنامه­ ی تحصیلات تکمیلی باید تحقیق کنید، زیرا همه ی برنامه ­های تحصیلی MBA از نظر کیفی یکسان نیستند.

سازمان مدیریت صنعتی به عنوان اولین و بزرگترین  مدرسه کسب و کار در ایران با ۶ دهه قدمت بستری مناسب برای  توسعه مهارت های مدیریتی مدیران و شبکه سازی برای توسعه کسب و کار آنها است.

چرا MBA بخوانیم؟

  فراگیری دانش ها و مهارت های مدیریتی

تغییرات تکنولوژیک ، تغییرات در نیازهای مشتریان  و تحولات در فضای بازار  بسیاری از کارافرینان ، صاحبان کسب و کار و مدیران ارشد شرکت ها که را که تحصیلات فنی ، مهندسی ،پزشکی و …. دارند را متوجه این نکته نموده است که برای هدایت اثر بخش شرکت خود به مهارتهای مالی ، مدیریتی ، بازاریابی و …نیاز دارند ، یکی از راه حل های موجود بدست آوردن مهارت های مدیریتی، بازاریابی،همچنین  مهارت های تصمیم گیری استراتژیک گذراندن دوره MBA است.

رشته MBA مخفف عبارت Master of Business Administration (مدیریت بازرگانی) است. خواندن این رشته مناسب کسانی است که هم اکنون در مشاغل مدیریتی کار می کنند و یا کسب و کار شخصی خود را اداره می کنند ولی تحصیلات آن در حوزه های فنی، مهندسی، پزشکی و … بوده است.

  سرمایه گذاری برای توسعه فردی

گذراندن دوره ی MBA سرمایه گذاری مناسبی برای رشد شغلی، توسعه فردی و افزایش درآمد می باشد.

 فرصت بیشتر استخدامی برای دارندگان مدرک MBA

در سال های اخیر شرکت ها و سازمان های بخش خصوصی و دولتی ایران علاقه مندی زیادی به استخدام دارندگان مدرک MBA از خود نشان داده اند و دارندگان مدرک MBA را در اولویت استخدامی خود قرار می دهند.

آیا پیش از ورود به فعالیت ها و مشاغل بازرگانی، به کسب دانش خاصی نیاز دارید؟

به طور کلی، به کلیه افرادی که قصد ورود، فعالیت و سرمایه گذاری در قلمروی بازرگانی را دارند، جدا توصیه می شود یا شخصا برای شرکت در دوره های آموزشی MBA اقدام کنند و یا با استفاده از تخصص و مشاوره افرادی که به واسطه شرکت در دوره های آموزش مدیریت کسب و کار بازرگانی، دانش و تخصص لازم برای هدایت و سازمان دهی کسب و کارهای این حوزه را کسب کرده اند، آینده حرفه ای و موفقیت کسب و کار خود را تضمین نمایند.

اهمیت حفظ سرمایه، بازگشت آن و سوددهی مناسب، ضرورت شرکت در دوره های آموزشی مدیریت کسب و کار بازرگانی و آشنایی با اصول و مبانی این حوزه را بیش از پیش نشان می دهند. چرا که آموختن دانش و مهارت های ارائه شده در این دوره، ضامن موفقیت در کسب و کارهای حوزه بازرگانی خواهد بود. لازم است که در همین ابتدای امر ذکر کنیم که یکی از مهم ترین فاکتورها در این زمینه، جستجو، بررسی، تحقیق و انتخاب یک مرکز آموزشی معتبر است، چرا که شرکت کردن در دوره های آموزشی مراکز و موسسات بی اعتبار، پیامدی به جز اتلاف زمان، انرژی و هزینه برای شما به دنبال نخواهد داشت. به همین دلیل به متقاضیان و علاقه مندان شرکت در دوره های آموزشی مدیریت کسب و کار بازرگانی توصیه می شود در انتخاب مرکز آموزشی مورد نظر دقت و حساسیت لازم را به خرج دهند.

به طور خلاصه، دوره های آموزشی مدیریت کسب و کار بازرگانی، کلاس هایی هستند که به صورت تخصصی برای علاقه مندان به ورود، فعالیت و سرمایه گذاری در حوزه بازرگانی و تجارت داخلی و خارجی طراحی، تهیه و تدوین شده اند. کلیه عناوین، سرفصل ها و مباحث این دوره آموزشی، به صورت کاملا تخصصی برای آشنایی با مباحث مورد نیاز فراگیران در این حوزه انتخاب می شوند.

آیا تحصیل در دوره MBA، برای شرکت های کوچک نیز مثمر ثمر است؟

دوره MBA یکی از جذاب ترین و در عین حال کاربردی ترین دوره های امروز جامعه است، چرا که بیشتر سازمان های تجاری، صنعتی و خدماتی به دنبال کسب سود هستند و در نتیجه از یک جهت موسسه بازرگانی محسوب می ‌شوند. زمانی یک شرکت، فارغ از اندازه خود، می تواند بین خود مشتریان و خریدارانش ارتباط تجاری خوبی برقرار کند که یک مدیر بازرگانی کارآمد داشته باشد. فردی که مدیریت بازرگانی یک بنگاه اقتصادی را به عهده می گیرد، در جذب مشتریان و عرضه و معرفی صحیح و اصولی محصول یا خدمات شرکت به مشتریانش تلاش می کند و می توان گفت که نقشی اساسی در سود و زیان شرکت ها دارد. یک دانش ‌آموخته دوره MBA، پتانسیل زیادی برای انجام کارهای فوق به بهترین شکل ممکن دارد.

شرکت در دوره MBA چه فرصت هایی را در اختیار شما قرار خواهد داد؟

اگر قصد تحصیل و گرفتن مدرک در حوزه ای با پتانسیل بالای شغلی را دارید، دوره MBA یک گزینه بسیار مناسب برای شما محسوب می شود. در واقع، شرکت در کلاس های MBA، آموختن دانش و مهارت مرتبط با آن و در نهایت اخذ مدرک معتبر در این رشته، می تواند یک قدم کاملا موثر در شروع یک کسب و کار تجاری باشد. اما دلیل این گفته چیست؟ ورود به حوزه MBA، چه فوایدی برای آینده شغلی شما دارد؟ و آیا اگر قصد آغاز یک کسب و کار کوچک یا استارت آپ را نیز داشته باشید، دانش ارائه شده در دوره MBA، به شما کمک می کند؟ در این بخش، به سه دلیل عمده فایده دانش MBA و تاثیر آن بر آینده شغلی شما خواهیم پرداخت.

شرکت در دوره MBA، شما را دارای پتانسیل رشد حرفه ای خواهد کرد.

پیش از آن که بتوانید برای بسیاری از جایگاه های شغلی در حوزه تجارت برنامه ریزی کنید، نیاز به گرفتن مدرک MBA دارید. در واقع می توان بیش از ۲۰ گروه در حرفه های تجاری را فهرست کرد که به دانش و مهارت این رشته نیاز دارند:

  • تحلیل مالی
  • منابع انسانی
  • مدیریت
  • تحقیق در بازار و
  • ارزیابی املاک و مستغلات

از مهمترین این عناوین به شمار می روند. چنین مشاغلی را می توان در حوزه های سلامت و دولت نیز پیدا کرد.

دوره های متعددی، اعم از دانشگاهی و غیر دانشگاهی وجود دارند، که شما را قادر می سازند تا تحصیلات خود را گسترش داده و بر روی مهمترین عناوین دوره MBA متمرکز شوید. به عنوان مثال، سازمان مدیریت صنعتی، به عنوان یکی از معتبرترین موسسات برگزار کننده کلاس های MBA در سطح کشور، به شما کمک می کند تا دانش کسب شده در دانشگاه را گسترش داده و اخذ مدرک خود را با کسب تجربه همراه کنید.

از سوی دیگر، داشتن مدرک رسمی از یک موسسه معتبر، به کارفرمایان نشان می دهد که شما دارای شایستگی ها و دیسیپلین مورد نیاز برای کار موثر در سازمان آنها هستید. دریافت مدرک MBA به شما این فرصت را می دهد تا مهارت های تجاری را ایجاد کرده، گسترش داده و برای برداشتن گام های موفق در دنیای واقعی، آماده شوید.

با آموختن دانش و مهارت MBA دارای قابلیت رهبری خواهید شد.

اخذ مدرک در دوره MBA به شما کمک می کند تا مهارت های رهبری را در خود پرورش دهید. شما ممکن است هم بر نظریه ها و ساختارهای کسب و کار مسلط بوده و هم دارای روحیه کارافرینی باشید. اما تجارت، یک فضای رقابتی است و افراد زیادی به جز شما نیز چنین قابلیت هایی را دارند. برای موفق شدن در این فضا، شما باید رهبر خودتان باشید.

یک دوره MBA به شما کمک می کند تا شایستگی های لازم در این زمینه را کسب کنید. شما در این کلاس ها، نه تنها زیربنای تجارت شامل سرمایه گذاری، عملیات، منابع انسانی، بازاریابی و مدیریت را فراخواهید گرفت، بلکه همچنین خواهید آموخت که چگونه به افراد انگیزه داده و آنها را رهبری کنید، به صورت موثری با دیگران ارتباط برقرار کرده و تفکر منتقدانه داشته باشید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه تصمیمات اساسی را اتخاذ کرده، در زمان های بحرانی مسائل را حل کرده و کاردان و مدبر باشید. هر کدام از این قابلیت ها برای موفقیت در فضای تجاری امروزه ضروری هستند.

دوره MBA، دامنه وسیعی از مسیرهای شغلی مختلف را پیش روی شما خواهد گذاشت.

فردی که دارای مدرک MBA از یک موسسه معتبر است، با امکانات حرفه ای فراوان مواجه خواهد بود. فرصت های شغلی بالقوه برای فردی با دانش و مهارت MBA، به طور خلاصه شامل موارد زیر هستند:

  • مدیر عملیاتی و رده بالا
  • مدیر فروش
  • مدیر خدمات بازرگانی
  • مدیر تولید صنعتی
  • مدیر نقل و انتقال، انبار کالا و توزیع
  • مدیر خدمات اجتماعی
  • برآورد کننده هزینه
  • تحلیل گر مدیریت

مزایای تحصیل در دوره MBA سازمان مدیریت صنعتی همدان:

سازمان مدیریت صنعتی اولین و معتبر ترین ، موسسه آموزشی برگزار کننده دوره های MBA در ایران است. سازمان مدیریت صنعتی در اواخر دهه ۴۰ شمسی فعالیت های آموزشی خود را با برگزاری دوره های مشترک پرورش مدیر با دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا – مدرسه وارتون آغاز نمود. از پنج دهه پیش تاکنون که دوره MBA در سازمان مدیریت صنعتی همدان برگزار شده است؛ این قدمت و سابقه طولانی سبب ایجاد گنجینه ای از تجارب و اطلاعات شده است که باعث شده مطالب، سرفصل ها و اساتید دوره در بهترین کیفیت ممکن قرار بگیرد.

محتوای متمایز و کاربردی دوره:

از آنجایی که یکی از اهداف دوره MBA مسلط نمودن دانش پژوهان به مهارت های مدیریتی مانند مهارتهای رهبری، تفکر استراتژیک، مالی، بازاریابی و منابع انسانی است سرفصل های ارائه شده در دوره MBA سازمان مدیریت صنعتی به صورت جامع و مفصل ارائه می گردد. این سرفصل ها در مدت دو سال و در قالب بیش از ۷۰۰ ساعت آموزشی ارائه می گردد. سازمان مدیریت صنعتی به عنوان اولین برگزار کننده ی دوره های MBA در ایران پس از شش دهه سابقه دوره های MBA خود را به روشی متفاوت و کاربردی برگزار می کند که بعضی از ویژگی های آن به شرح زیر است:

۱کاربردی بودن دروس ارائه شده مبتنی بر مبانی نظری و تئوریک مباحث

۲- استفاده از روش های متنوع سخنرانی، نمایش فیلم، کار گروهی، موردکاوی، انجام پروژه کاربردی بودن دروس ارائه شده مبتنی بر مبانی نظری و تئوریک مباحث

۳- وجود فراگیران با سوابق تجربی مناسب از طیف گسترده ای از صنایع تولیدی و خدماتی کشور

۴- بهره مندی از یکی از تخصصی ترین و به روزترین کتابخانه ها و منابع علمی مدیریتی در کشور

دانش آموختگان ممتاز و متمایز

نمایندگی همدان سازمان مدیریت صنعتی در طی 10 سال فعالیت خود را حدود 3۰۰ نفر از مدیران و کارشناسان ارشد صنایع، شرکت ها و سازمانهای استان همدان را به دانش ها و مهارت نوین و کاربردی مدیریت مسلط نموده است. بسیاری از مدیران موفق استان همدان دانش آموخته ی این سازمان هستند. دانش پژوهان سازمان علاوه بر فراگیری دروس، امکان شبکه‌سازی با هم دانشکده های خود را خواهند داشت که این شبکه سازی فرصت‌های برجسته برای توسعه کسب و کار در اختیار دانش آموختگان سازمان مدیریت صنعتی همدان قرار خواهد داد.

اعضای هیئت علمی و اساتید برجسته دوره MBA سازمان مدیریت صنعتی همدان

اساتید سازمان مدیریت صنعتی ، اساتیدی هستند که علاوه بر دانش به روز علمی در رشته خود، از تجربه علمی و کاربردی در حوزه های اجرایی مدیریتی برخوردار هستند. این اساتید علاوه بر استان همدان از اقصی نقاط کشور برای تدریس و مشاوره در سازمان مدیریت صنعتی همدان حضور می یابند.

مخاطبین دوره MBA چه کسانی هستند؟

مدیران میانی و ارشد بازرگانی، تدارکات و خرید داخلی، خرید خارجی، بازاریابی، فروش و صادرات​، عمده ترین مخاطبین دوره MBA در سازمان مدیریت صنعتی را تشکیل می دهند.

برای پذیرش در دوره MBA، باید چه پیش نیازهایی را داشته باشید؟

  • تکمیل و ارسال فرم اعلام آمادگی
  • دارا بودن مدرک دانش آموختگی در دوره کارشناسی مدیریت بازرگانی سازمان مدیریت صنعتی
  • دارا بودن مدرک کارشناسی از دانشگاه ها و موسسات آموزشی معتبر کشور
  • دارا بودن حداقل سه سال سابقه کار مدیریت
  • پذیرفته شدن در سنجش تعیین سطح و مصاحبه اختصاصی

دوره MBA دارای چه سرفصل هایی است؟

واحدهای پیش نیاز

واحدهای اصلی

واحدهای اختیاری

سازمان مدیریت صنعتی اولین برگزارکننده دوره های DBA، MBA و Post-DBA در کشور است.

این دوره ها با در نظر گرفتن مشغله کاری بالای مدیران به گونه ای طراحی شده که زمان برگزاری کلاس ها از ساعت ۴:۳۰ بعدازظهر به بعد باشد.این دوره ها با سرفصل های کاربردی و عملی برای مدیرانی طراحی شده است که به دنبال تقویت توان مدیریتی خود هستند، طول دوره DBA ، (سه سال و معادل ۶ ترم ۳۲ واحد درسی و ۵۱۲ ساعت آموزشی) و دوره MBA (4 تا ۵ ترم تحصیلی و حدود ۲ تا ۲.۵ سال– ۴۴ واحد درسی و ۷۰۴ ساعت آموزشی) می باشد

برای تکمیل یک دوره مدیریت کسب و کار بازرگانی، می بایست به مدت ۲ سال یا ۴ ترم تحصیلی، تعداد ۴۴ واحد درسی را در سازمان مدیریت صنعتی بگذرانید.